La crisi i el canvi de papers

{ Posted on mar 18 2009 by admin }

Aquesta crisi econòmica en la que estem immersos ens està oferint als que ens dediquem a la comunicació diversos aspectes per reflexionar i comentar. Si fa uns dies ja comentàvem en una altra entrada d’aquest blog el canvi de consideració envers l’utilització de la pròpia paraula “crisi” (que ha passat de “paraula carregada” a ser el justificant de tot), avui volem assenyalar el canvi de papers que està comportant.

Estem assistint en les darreres setmanes a comunicats i manifestacions dels empresaris dirigint-se al govern com no fa massa temps ho podien fer sindicats i treballadors. Així, organitzacions com PIMEC han anunciat una concentració d’empresaris davant del Congrés a Madrid pel proper dijous 26. No és la primera vegada en aquesta crisi que els empresaris aixequen la veu fent reclamacions relacionades amb la crisi, i ara els sindicats han vist com tenen competència en això de manifestar-se i reclamar.

Els empresaris tenen tot el dret a manifestar-se i a reclamar, està clar. Ara caldrà observar quins són els missatges que ens van transmetent, i veure si a aquesta nova forma que utilitzen per comunicar (la convocació de manifestacions i la convocatòria de vagues) és per transmetre nous misstages o els de sempre (reforma del mercat laboral, flexibilització de l’acomiadament…). Serà interessant observar com evoluciona tot plegat des del punt de vista comunicatiu.

Pel que fa al missatge de moment ens han fet arribar que hi ha falta de liquiditat; no tenen diners i sense diners no es poden fer pagaments (per tant, tampoc cobrar) i tenen grans dificultats per accedir al crèdit, fins i tot a les línies ofertes per les diferents administracions. Si bé la liquidesa és un dels punts bàsics pel funcionament d’una empresa, en un context de crisi financera global sembla un problema que difícilment pot tenir una solució immediata. En canvi, hi ha altres aspectes que semblen més fàcils de solucionar i dels que els empresaris no en parlen tant, com la simplificació administrativa.

Per una empresa petita o micro, amb poc personal, els tràmits i papers que sovint es demanen des de l’administració poden representar una inversió de temps, esforç i diners que sovint pots representar un problema més greu que la falta de liquiditat. Ens alegra constatar com la simplificació administrativa és un dels aspectes de millora que preveu, entre molts d’altres, el Govern de la Generalitat en la revisió i impuls de l’Acord Estratègic per la Intrernacionalització, la Qualitat de l’Ocupació i la Competitivitat de l’economia catalana, signat el passat mes de juliol. Esperem que la crisi no en freni el desplegament de les mesures.

Post a Comment