La Vanguardia, informes i agències de comunicació

{ Posted on sep 30 2009 by admin }

Des de la compareixença del conseller Castells davant els mitjans de comunicació de la setmana passada comentant l’anàl·lisi d’uns 300 informes encarregats pel Govern de la Generalitat, es veia a venir que en algun moment començaria el degoteig de filtracions dels informes.

No ha calgut esperar gaire. Primer ha aparegut un informe que detallava el perfil de diferents periodistes, que ja ha aixecat prou polseguera. Després, La Vanguardia en destapava un altre en la seva edició d’ahir (citant un teletip d’Europa Press): una auditoria d’imatge de Josep Puigcercós, quan era conseller de Governació. Avui el mateix diari en publica un altre a tota pàgina: un manual de comunicació de crisi encarregat en aquest cas per la consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila. En alguna tertúlia radiofònica destaquen que els dos informes afecten a ERC i ho interpreten en clau electoral, insinuant que els filtra el PSC per desgastar ERC de cara a les properes eleccions.

A nosaltres ens crida més l’atenció que, dels 300 informes, els primers en filtrar-se són informes encarregats a una agència de comunicació, agència que apareix citada en els dos darrers cassos. Sorprèn, i potser també preocupa que un mitjà de comunicació com La Vanguardia denuncïi que les institucions encarreguin feines d’assessoria estratègica en comunicació, quan ells són un actor més del sector i segur que han conegut sempre aquests informes, i que són habituals, normals, legítims, legals i, fins i tot, necessaris, en qualsevol administració. No hauria d’estranyar ningú que les administracions demanin consell a experts en els diferents aspectes de la seva activitat, i la comunicació de l’acció de govern és un dels principals.

Seguirem atents al degoteig d’informes, que segur que no acaba aquí. De moment ens preguntem si La Vanguardia està marcant perfil ideològic assenyalant ERC o si està apuntant el sector de les agències de comunicació estratègica, que seria més sorprenent. Perquè La Vanguardia (i el grup al que pertany), si no té un manual de comunicació en situació de crisi, potser l’hauria d’encarregar.

Post a Comment