L’aposta local del diari El Punt

{ Posted on feb 26 2009 by admin }
Categories : Comunicación, Web

Aquesta setmana el diari El Punt ha presentat la nova pàgina web, coincidint amb el 30è aniversari del Grup. La nova web consisteix en una pàgina per cada municipi català. L’aposta, sens dubte, és ambiciosa i respon a l’estratègia d’alguns grups de comunicació que creuen que en un món globalitzat, aportar valor en la informació local els pot obrir segments de mercat atractius.

La pàgina de El Punt ofereix realment una informació individualitzada per cada municipi de Catalunya. És interessant, per exemple, que hi hagi una secció del temps, una enquesta i una necrològica per cada municipi. A més d’aquestes seccions fixes, les notícies van actualitzant-se amb notícies d’agència i del propi mitjà escrit on s’esmenta el nom del municipi.

En una primera valoració, creiem que la decisió de El Punt de posicionar-se com el gran “proveïdor” d’informació local de Catalunya pot tenir força èxit perquè realment els grans mitjans estan desatenent les notícies locals i, en aquesta dinàmica, El Punt sap diferenciar-se. Estarà per veure si aquestes pàgines de cada un dels municipis tenen vida pròpia, permeten la participació ciutadana i ofereixen informació de qualitat. I, per suposat, si aquesta inversió és rendible econòmicament per l’empresa editora, Hermes Comunicacions. De moment, l’aposta val la pena seguir-la amb interès.

Post a Comment