Otro sitio realizado con WordPress
Random header image... Refresh for more!

Com veu la campanya… Ricard Espelt, comunicador, dissenyador web i regidor de Copons

Tenim el plaer d’iniciar la publicació de col·laboracions de diferents professionals de la comunicació i la política amb una breu entrevista al Ricard Espelt sobre la campanya. El Ricard és comunicador i dissenyador web a Redall i investiga en les noves formes de comunicació web i xarxes socials 2.0. A més, és regidor de noves tecnologies i Promoció Econòmica i Comunicació a l’Ajuntament de Copons (Anoia) i vicepresident del Consorci per la Promoció Turística de l’Alta Anoia. A totes aquestes ocupacions, encara cal afegir-hi la de professor de comunicació, dibuix i informàtica.

Com està seguint la (pre)campanya en aquests moments? Quin tipus de mitjans utilitza per estar informat? La veritat és que segueixo relativament la campanya. La precampanya ja em resulta força desafeccionant. El discurs es concentra en treure pit, i definir-se entorn al “canvi”. Uns parlen del canvi que ha patit el país i els altres de l’inici d’un canvi. Em penso que els òrgans dels partits i la classe política no han entès el canvi que demanen els ciutadans. Com el canvi de les normes de joc: la reforma de la llei electoral i el sistema de confecció de llistes. Bàsicament segueixo la campanya per Internet: mitjans digitals i algunes etiquetes a Twitter.

On creu que pot estar la clau del resultat final? No crec que la campanya provoqui grans canvis. Les tendències són reals i consoliden una voluntat d’alternança.

Quin creu que és el candidat que millor comunica el seu discurs? Per què? De moment, Artur Mas és el que ha explotat més el discurs electoral. Parteix amb un gran avantatge, consolidat pel context i les ganes d’alternança. Penso que el seu discurs ha madurat i coneix millor les seves virtuts i mancances.

Creu que les limitacions pressupostàries poden influir en la campanya i fer apostar els partits pels nous canals de comunicació 2.0? No estic segur que sigui per les limitacions pressupostàries però sí la d’acceptació de canal important d’amplificació. Els mitjans “tradicionals” seguiran sent utilitzats àmpliament.

Quin mitjà de comunicació (televisió, Internet…) creu que serà el més influent durant la campanya? Tots jugaran el seu paper. Penso que cap partit, almenys dels “grans”, ha pensat que Internet era un mitjà prou important per canviar la manera de fer política. Els debats televisius serviran per consolidar posicions més que per provocar grans mobilitzacions. Penso que serà difícil mobilitzar els possibles votants desmotivats.

Què n’opina de la relació que tenen els polítics i els partits amb les eines de comunicació 2.0? Creu que se’n fa un bon ús? Bé, és difícil que en puguin fer un ús diferent a l’esperat. És un espai d’amplificació d’un missatge unitari que llença el partit i els simpatitzants reprodueixen. Poc o gens diàleg.

Quin és el principal valor diferencial que destacaria entre la campanya per les eleccions al Parlament i d’altres campanyes polítiques nacionals i internacionals? Teòricament la proximitat. Però tampoc és cert. Els candidats dels territoris no són sempre els més representatius d’aquest. I per tant, no cal que treballin un discurs de proximitat.

Creu que la irrupció de nous partits (Reagrupament, Solidaritat Catalana…) enriquirà el debat o confondrà més els electors? Costarà més diferenciar el missatge? Segur que divideix un determinat àmbit de vot. Dubto que siguin capaços d’animar a potencials votants desafeccionats. Tampoc penso que ajudin a enriquir un debat, que ja comença dividit. El missatge arribarà dividit i els vots es dividiran.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment