Otro sitio realizado con WordPress
Random header image... Refresh for more!

Marketing vs. Missatge

Daniel Picas La campanya electoral, encara que no ha començat oficialment, ha deixat aquests últims dies un parell de fets que val la pena ressenyar des del punt de vista de l’anàlisi comunicatiu. Una, va ser la presentació per part de les Joventuts del PSC de la imatge de “SuperMontilla” i l’altra és el nou spot de Ciutadans que, igual que al 2006 va treure sense roba el seu candidat Albert Rivera, ara optar per despullar un grup de ciutadans anònims.

Si s’analitzen aquestes opcions únicament del punt de vista de l’impacte mediàtic, podríem dir que han estat un èxit perquè la gran majoria dels mitjans de comunicació n’ha parlat, les han convertit en tema dels seus debats i tertúlies, etc. Però, a més d’estudiar l’impacte més quantitatiu, val la pena analitzar quin pot ser l’impacte qualitatiu d’aquestes dos iniciatives.

Sota el nostre punt de vista, les dues opcions (aguditzat en el cas de Ciutadans) obliden transmetre un missatge coherent que pugui copsar l’atenció dels ciutadans. Una cosa és la política de les emocions, buscar l’adhesió dels ciutadans dirigint-se al seu hemisferi esquerra del cervell,  i una altra cosa és perdre de vista que els partits polítics  han de comunicar principalment idees i missatges ideològics.

Quan a l’inici d’aquesta persistent i profunda crisi econòmica, alguns polítics històrics com Felipe González o Miquel Roca van reclamar que “havia tornat el temps de fer  política”, reclamaven precisament això: oblidar aquesta política d’impacte immediat i banal i apostar per discutir les qüestions ideològiques que realment preocupen als ciutadans. Mentrestant, els dissenyadors i directors de campanys segueixen entestats en el contrari i, per suposat, la ciutadania respon de manera intel·ligent, allunyant-se dels discursos banals que no parlen en profundidat dels problemes que la preocupen.

Confiem que el que queda de precampanya i la pròpia campanya estiguin més centrades en el debat ideològic que en la batalla per obtenir més “grp”.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment