Otro sitio realizado con WordPress
Random header image... Refresh for more!

Els ‘micro-mítings’ i la combinació de canals de comunicació

Xavier Barrachina En diverses ocasions hem comentat com la millor manera de fer arribar els missatges de cada partit al major nombre de votants potencials és mitjançant la combinació de diferents canals o fins i tot mitjans de comunicació. Un bon exemple d’aquesta combinació poden ser els ‘micro-mítings’ o mítings (suposadament) improvisats de petit format que ha estrenat el president i candidat pel PSC José Montilla.

Montilla es va presentar per sorpresa i sense convocatòria prèvia (ni a mitjans ni a públic en general) al mercat de Cornellà (territori conegut i, en principi, ‘amic’, una aposta segura per estrenar-se…), es va enfilar en un palet i es va dirigir als allà presents durant uns deu minuts per explicar, sense llegir cap paper i de manera pretesament distesa, el projecte socialista de cara a les properes eleccions. Està clar que hi havia també gent de l’equip de (pre)campanya, perquè es van poder veure nombroses pancartes de suport al PSC. Talment com fan milers i milers de ciutadans al popular ‘Speakers Corner’ del londinenc Hyde Park.

Poc després, diferents membres del PSC (amb Miquel Iceta al capdavant) van comunicar l’experiència via Twitter, Facebook i altres xarxes socials. La notícia es va anar escampant (és el que tenen les xarxes socials, i, segurament, l’efecte que buscaven els polítics que van engegar la cadena de missatges) i va arribar als mitjans de comunicació tradicionals o ’1.0′, entre ells els principals diaris, que ahir comentaven l’acció.

Així veiem com amb un acte suposadament de petit format i aprofitant un canal tan conegut i antic com és la comunicació personal directa, dirigint-se al públic de viva veu, ha arribat a tenir repercusió massiva a través dels mitjans de comunicació tradicionals, havent omplert prèviament les xarxes socials. Més enllà de l’efectivitat final que pugui tenir un acte com el de dimecres, celebrem la iniciativa i esperem que els altres candidats la imitin. No és tan fàcil posar-se davant d’un públic desconegut que no has escollit sense que hi hagi alguna reacció imprevista.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment