Otro sitio realizado con WordPress
Random header image... Refresh for more!

Com veu la campanya… Edgar Rovira, analista polític

Edgar Rovira és consultor en estratègies de comunicació, tant en l’àmbit polític com en el privat, especialitzat en estratègies de Social Media. En aquesta entrevista ens apropa al seu punt de vista sobre la campanya britànica. El seu bloc Tot és Política és molt recomanable.

Com està seguint la campanya en aquests moments? Quin tipus de mitjans utilitza per estar informat? Degut a la feina que desenvolupo he d’anar seguint l’actualitat política al minut, i per tant el que em resulta més còmode i àgil és informar-me a les xarxes socials, en especial Twitter, i també a les edicions digitals de diversos mitjans.

On creu que pot estar la clau del resultat final? Com bé comentava en Pau Canaleta, més enllà dels eixos principals de campanya (Crisi, Estatut, Immigració) sembla que la gran batalla es situarà al voltant del concepte de canvi.

Quin creu que és el candidat que millor comunica el seu discurs? Per què? Seguint en la línia de la resposta anterior, Artur Mas és el que, fins al moment, ha comunicat millor el seu discurs situant tots els ítems de campanya al voltant del canvi que vol representar.

Creu que les limitacions pressupostàries poden influir en la campanya i fer apostar els partits pels nous canals de comunicació 2.0? No crec que les limitacions pressupostàries siguin el motiu principal pel qual els partits apostin pel 2.0. Sí que és cert que certes pràctiques, com ara la difusió de contingut audiovisual per Youtube, ajuden a reduir costos, però en tot cas la major part de la despesa continuarà destinada als mitjans tradicionals.

Quin mitjà de comunicació (televisió, Internet…) creu que serà el més influent durant la campanya? La televisió i la premsa escrita continuen sent els líders en aquest sentit. És cert que la xarxa ha agafat rellevància i comença a competir amb la ràdio, en especial pel que fa a la població d’entre 18-35 anys, però la seva incidència encara és menor sobretot perquè no s’identifica com una font d’informació política.

Què n’opina de la relació que tenen els polítics i els partits amb les eines de comunicació 2.0? Creu que se’n fa un bon ús? És complicat generalitzar. Trobem exemples de bon ús i exemples de polítics que ni tant sols coneixen el mitjà. El cert és que la pre-campanya i campanya no és un bon moment per jutjar-ne aquest ús perquè el predominant és el discurs de partit que en gran mesura tots reprodueixen.

Quin és el principal valor diferencial que destacaria entre la campanya per les eleccions al Parlament i d’altres campanyes polítiques nacionals i internacionals? El creuament dels eixos esquerra-dreta i, en major mesura, Catalunya-Espanya, són la marca de la casa de les eleccions al Parlament. És cert que el primer eix ha perdut rellevància respecte eleccions com les del 2003, i que el segon s’ha convertit en un factor clau degut al tensionament polític i social “post sentència”. Fins i tot temes de cabdal importància per la ciutadania com la situació econòmica, es plantegen en base a aquest eix com ho demostra, per exemple, l’aposta pel Concert econòmic de CiU.

Creu que la irrupció de nous partits (Reagrupament, Solidaritat Catalana…) enriquirà el debat o confondrà més els electors? Costarà més diferenciar el missatge? És probable que l’entrada de nous partits a l’escenari polític cobreixi un espai que probablement els partits tradicionas havien descuidat o bé havien menystingut. Pel que fa a l’entorn independentista, és evident que l’acumulació de propostes farà que els electors hagin de posar més atenció als matisos, i en aquests casos els elements mediàtics com en el cas de Laporta poden convertir-se en un factor clau.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment