Otro sitio realizado con WordPress
Random header image... Refresh for more!

Com veu la campanya… Oriol Cases, cap de Premsa i Comunicació de l’Ajuntament de Girona

L’Oriol Cases és cap de premsa i comunicació de l’Ajuntament de Girona. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la UB i Màster en Direcció de Comunicació per l’IDEC (Pompeu Fabra), ha treballat anteriorment com executiu de comptes a l’agència multinacional de comunicació Weber Shandwick, i com a responsable de marketing i comunicació d’una start-up del sector d’energies renovables.

Com està seguint la campanya en aquests moments? Quin tipus de mitjans utilitza per estar informat? Doncs de forma entretinguda. És interessant analitzar com transcendeixen públicament certes accions comunicatives com vídeos o videojocs, i el debat paral·lel que es produeix… no hem de parlar de programa electoral? Informativament la segueixo a través de la premsa i la televisió.

On creu que pot estar la clau del resultat final? Considero que les eleccions no es guanyen en 15 dies. S’ha d’haver treballat molt prèviament i haver fet esforços per transmetre-ho. Probablement el més important en els últims 3 o 4 anys, sobretot marcat pel context i des de la perspectiva comunicativa, és la coherència del discurs i la consistència dels actes.

Quin creu que és el candidat que millor comunica el seu discurs? Per què? Si ho considerem des d’una òptica més acadèmica, trobo molt encertat l’anàlisi de George Lakoff sobre com el moviment conservador porta des de fa temps treballant molt el discurs, a través de la creació del que ell anomena “marcs” conceptuals. Tothom parla de Tripartit i no de Govern d’Entesa, i això té explicació.

Creu que les limitacions pressupostàries poden influir en la campanya i fer apostar els partits pels nous canals de comunicació 2.0? Més enllà del límit pressupostari, que de ben segur ha influït, en aquesta i les properes campanyes ja no es pot obviar la comunicació 2.0. Però el debat de fons que s’ha de plantejar és l’objectiu i resultats al qual responen tanta dedicació 2.0. I a mi em fa l’efecte, sense treure-li el valor que té, que avui es tracta d’un fenomen més endogàmic que efectiu.

Quin mitjà de comunicació (televisió, Internet…) creu que serà el més influent durant la campanya? Sense frivolitzar la resposta, els espais com els bars continuen sent l’àgora ciutadana, – a on per cert hi existeix una verdadera filosofia 2.0 -. Allà s’hi formulen i construeixen els imaginaris, s’hi parla d’actualitat i tothom opina. Amb això vull dir, que l’ús de la tecnologia s’ha de contextualitzar i no s’ha de perdre de vista el lloc clàssic on es genera opinió. Tot i això, la televisió continua tenint el paper més rellevant. Encara no hi ha cap mitjà que iguali la capacitat de captar perfils i volum d’audiència a la vegada com la televisió.

Què n’opina de la relació que tenen els polítics i els partits amb les eines de comunicació 2.0? Creu que se’n fa un bon ús? El problema de fons que li veig és la simple voluntat d’hipervisivilització a la qual respon l’estratègia 2.0. Que a un partit el segueixin 2.000 persones al Twitter, i que molt probablement siguin periodistes, spin-doctors i votants afins, quin valor li aporta a l’eina? Sense dubte no respon a l’objectiu de mobilitzar vot. El fet 2.0 respira encara dins un espai tancat, estem en període de proves per poder explotar-ho al màxim.

Quin és el principal valor diferencial que destacaria entre la campanya per les eleccions al Parlament i d’altres campanyes polítiques nacionals i internacionals?
Des del meu punt de vista la pluralitat d’opcions polítiques és un valor que s’ha de tenim molt en compte. En certa manera és reflex de bona salut democràtica. Fet, òbviament, que requereix esforços en treballar el posicionament. Sobretot aquells partits nous o minoritaris. I ja sabem les estratègies existents: o competeixes en preu o ho fas en diferenciació.

Creu que la irrupció de nous partits (Reagrupament, Solidaritat Catalana…) enriquirà el debat o confondrà més els electors? Costarà més diferenciar el missatge? La gent sap que es presenta l’ex-president del Barça. L’altra cosa és que conegui amb quin partit i sota quines propostes. I sí, principalment entre tres partits hauran de centrar esforços per marcar perfils diferents.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment